vrijdag 7 december 2012

Voorbereidingen voor de eerste acties


Nadat ik op 4 november te horen heb gekregen dat ik met Alpe d'HuZes mee mag doen, ben ik de middenstand gaan benaderen om hen te vragen op de één of andere manier mee te werken aan mijn acties. De vrouw van de plaatselijke drogist wijst mij op de Moonlightshopping die ieder jaar op de eerste vrijdag na 5 december gehouden wordt.
Tijdens deze ‘Moonlightshopping’ presenteert de middenstand en een aantal plaatselijke verenigingen zich in kerstsfeer met allerlei acties. Het zou mogelijk zijn om voor het goede doel een kraam in te richten. Ik ben direct enthousiast en allerlei ideeën borrelen al naar boven. Toch wil ik even overleggen met het thuisfront. Ook daar worden direct allerlei suggesties op tafel gelegd, voor- en nadelen worden opgesomd. Maar over één ding zijn we het eens: we reserveren een kraam voor de Moonlightshopping.
In de daaropvolgende week wordt ons plan steeds duidelijker: we gaan wijn verkopen en een loterij houden.

De wijnactie
Na geïnformeerd te hebben bij de plaatselijke slijterij en op internet gezocht te hebben, kom ik zaterdag 24 november op Facebook een melding van Kok-au-Vin tegen:

Alles staat klaar om er een sfeervolle proeverij van te maken!  Najaarsproeverij van Kok-au-Vin:
zaterdag 24 en zondag 25 november van 13.00-17.00 uur aan de Kamerlingh Onnesweg 5 in Alphen a/d Rijn.


Nu wordt er hier wel eens wijn gedronken (ik niet zozeer, alhoewel ik het wel heerlijk vindt), maar kenners zijn wij totaal niet. Een proeverij? Daar komen toch van die mensen die ruiken aan en kijken naar een glas, dan een slokje nemen en dat weer uitspugen?
Niet echt mijn ding, maar toch zegt mijn gevoel dat ik moet gaan. Daar aangekomen valt ons (Marianne, Lichelle en ik zelf) allereerst op dat er toch wel heel veel mensen op de proeverij zijn aangekomen. En als je denkt dat het alleen om het proeven van wijn zou gaan....nou....ook allerlei heerlijke hapjes die passen bij een glas wijn worden aangeboden en geproefd.
We worden heel vriendelijk ontvangen door Karin die wij eerder tijdens een verjaardag van ons loopmaatje Ingrid ontmoet hebben. Zij stelt ons voor aan Wilma Laarman van Kok-au-Vin, die direct enthousiast is en graag haar medewerking wil verlenen.
In de daaropvolgende week hebben we in overleg met Wilma een heerlijke Italiaanse witte en Argentijnse rode wijn besteld. De wijnactie krijgt vorm.

De loterij
Een loterij....maar hoe....welke prijzen.....hoe duur maak je een lot? Maar drie van de vele vragen waar in de voorbereiding antwoord op moest worden gegeven. Het zoeken van de prijzen is een hele opgave en het was voor ons al snel duidelijk dat we de plaatselijke middenstand wel konden vragen, maar dat wij de volgende in de rij zouden zijn. We besluiten om inkopen te gaan doen waarbij we rekening houden met de prijs van ons lot. Tevens doen we een oproep op Facebook, op ons werk en bij familie en vrienden.
In de daaropvolgende weken wordt een hoek in onze woonkomer steeds meer gevuld met de prijzen die we krijgen en gekocht hebben.
We besluiten in het weekend voor de Moonlightshopping om de prijzen mooi in te pakken, zodat het net lijkt alsof de bezoekers een cadeautje kunnen winnen. In de daaropvolgende week hebben we menig avond tot in de nacht alle cadeautjes keurig ingepakt en genummerd. In de nacht van donderdag 6 op vrijdag 7 december wordt er tot  in de late uurtjes nog doorgewerkt om de puntjes op de bekende i te zetten.  Moe maar voldaan en wetende dat het een kort nachtje wordt, gaan we slapen. Het resultaat mag er zijn.
En nu maar hopen dat het weer ons niet tegenwerkt, want er wordt veel sneeuw verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten