woensdag 16 januari 2013

Het verhaal van de geluksmuntjes

Een aanbod uit onverwachte hoek 
Nadat wij besloten hadden dat we op 7 december deel zouden gaan nemen aan de Moonlightshopping was het brainstormen welke sponsors we zouden kunnen benaderen. Al snel werd duidelijk dat bedrijven in deze tijd van recessie niet zo snel mee willen werken door prijzen beschikbaar te stellen, hoe goed het doel ook is. Ook wel begrijpelijk als je bedenkt dat ze meerdere keren per week door verenigingen en instanties benaderd worden om ergens aan mee te werken dan wel prijzen beschikbaar te stellen. Maar toch kan er zomaar, uit een onverwachte hoek, iets moois ontstaan.
Mijn oudste dochter Lichelle doet een oproep op Facebook. Binnen enkele seconden heeft ze een reactie terug van een oud-klasgenoot die meedeelt dat hij wellicht wel iets kan regelen op zijn huidige stageadres. Nog geen week later is er weer contact en is het aanbod van Bluewebmedia om voor de Moonlightshopping geluksmuntjes aan te bieden. Gelijk ontstaat het idee om deze geluksmuntjes ook te koppelen aan de wijnactie. Enthousiast en blij dat zo'n aanbod uit onverwachte hoek komt.

In de weken die daarop volgen, is er regelmatig contact. Uiteindelijk worden het geen geluksmuntjes, maar een voucher om een geluksmuntje te bestellen op http//www.geluksmuntjes.nl. Op de dag van de Moonlightshopping wordt de doos met mooi ingepakte vouchers bij ons afgeleverd.
De mooi ingepakte vouchers krijgen een plekje in de kraam en hangen we om de wijn in geschenkverpakking. Zowel tijdens de Moonlightshopping als tijdens het vervolg van de wijnactie bij familie, vrienden, loopmaatjes en collega's verkopen  we een aantal vouchers. We hebben er nog over en daar gaan we de komende maanden nog een mooie actie bij of omheen bedenken.

Maar het verhaal gaat door. Ik blijf via e-mail in contact met Martine van Bluewebmedia en in het nieuwe jaar doet zij mij het aanbod om op hun website te schrijven over Alpe d'HuZes en mijn actie. Wederom een mooi aanbod waarop ik enthousiast en positief reageer. Ik laat jullie weten wanneer het zover is. Houd mijn blog dus goed in de gaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten