woensdag 2 januari 2013

Nieuwjaarsloopje

 Het nieuwe jaar inluiden met mijn loopmaatjes
 
Het is 1 januari, 2013 is precies 12 uur onderweg. Het voorstel van loopmaatje Corine op onze besloten loopgroeppagina op Facebook om een nieuwjaarsloopje te houden, is met enthousiasme begroet. In het clubgebouw van AAV'36 staan mijn loopmaatjes al te wachten. Zoals gewoonlijk zijn zij eerder en ik altijd wat later (bespeur ik hier een goed voornemen voor het nieuwe jaar?). Marianne is nog onderweg op de fiets. Zij loopt vanwege haar blessure nog niet mee. Als ook Marianne is gearriveerd en de allerbeste wensen voor 2013 aan elkaar hebben meegegeven, wordt het tijd om te gaan lopen. De benen voelen na de Sylvestercross van gisteren redelijk goed aan. Een meevaller, want ik was er min of meer vanuit gegaan dat de benen stram en stijf zouden zijn. Petra, Tom en Marianne gaan mee als begeleiders op de fiets en Petra legt ons vast op de gevoelige plaat om te kunnen bewijzen dat we echt op 1 januari met elkaar aan het lopen zijn.
Het wordt een rustig rondje langs het Aarkanaal, het golfterrein Zeegersloot en de Zeegerplas waarbij we onderweg nog even stoppen om te rekken en te strekken. Leuk dat ook Lydia weer een keer meeloopt. Als we nabij het keerpunt zijn en als groep wel erg breed over de parallelweg lopen, worden we ingehaald door een andere loper die een behoorlijk snel tempo loopt. We zijn dus niet de enige die moedig zijn deze dag. Ik kan het niet nalaten om hem te volgen. Hij deelt mee dat hij nog een minuut op dit tempo door moet lopen en ik besluit om hem te volgen. Ik heb nog nooit achter een haas aan gelopen. Na ongeveer driekwart minuut merk ik aan mijn hartslag dat ik op de top van mijn kunnen loop, besluit hem te laten gaan en weer terug te keren naar mijn loopmaatjes die me (gelukkig niet allemaal) een beetje voor gek verklaren. Als we weer terugkeren bij het clubgebouw van de atletiekvereniging gebruiken we de kantine nog even om gezellig met elkaar een 'bakkie' te doen met.....ojee daar gaan de afgelopen calorieën weer.......een heerlijke appelflap van de dochter van Corine. Heerlijk!!!

Het jaar is goed, gezellig en sportief begonnen. Dat het een voorbode mag zijn voor de rest van 2013.
2013
Mijn jaar om Alpe d'HuZes te gaan lopen.
Gelukkig Nieuwjaar!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten